The Mishna says:
ואשת אחיו שלא היה בעולמו ... הרי אלו פוטרות צרותיהן וצרות צרותיהן מן החליצה ומן הייבום עד סוף העולם
And the same applies to the wife of a brother with whom he did not coexist, i.e., the wife of a man who died before his brother was born. As will be explained, the obligation of levirate marriage does not apply to the yavam in this case. Since levirate marriage does not apply to him, the yevama remains forbidden to him as his brother’s wife.
Writes Rashi:
ואשת אחיו שלא היה בעולמו - כגון ראובן שמת בלא בנים ונולד לו אח לאחר מיתה ושמו לוי ועמד שמעון וייבם אשתו ולו אשה אחרת ומת בלא בנים ונפלו שתיהן לפני לוי שתיהן פטורות לפי שאשת ראובן שנשאת לשמעון אסורה ללוי וענוש כרת עליה לפי שאשת אח בכרת כשאר עריות שבפרשה דכתיב בכולהו כי כל אשר יעשה מכל התועבות האלה ונכרתו ובמקום מצות יבום כשמת בלא בנים שריה רחמנא ואשת אחיו שלא היה בעולמו שמת קודם לידתו לא שרא ליה דכתיב כי ישבו אחים יחדיו שהיתה להם ישיבה אחת בעולם והלכך משמת ראובן נאסרה על לוי איסור עולם כאשת אח שיש לה בנים ואפילו עכשיו שנפלה לפניו מכח נשואי אחיו שמעון שהיה בעולמו אסורה לו בשביל ראובן וכשם שהיא אסורה לו כך צרתה אשת שמעון האחרת אסורה דילפינן לקמן על כל העריות העומדות עליו בכרת שנפלו לפניו לייבום עם צרותיהן ששתיהן פטורות ואם נשאן ענוש כרת שמאחר שפטרן הכתוב עומדות עליו באיסור אשת אח שיש לו בנים:
We see from Rashi a yesod: Yibum permits the איסור of אשת אח that pertains to the brother before whom she presently stands to do Yibum but DOESN'T PERMIT the איסור אשת אח that applies from a different brother.
The question is WHY? There is ONE basic שם איסור of אשת אח [this emerges from Tosfos 8a ד"ה תרי איסורי] and the היתר to perform Yibum should permit both איסורים [even the one that applied because of her marriage to the first brother] at once?!
Says Rav Bloch: It MUST BE that there is no היתר at all for an אשת אח שלא היה בעולמו. So the היתר of יבום never applied to "לוי" [in Rashi's example] at all. Not for her being אשת שמעון [when לוי was alive when he died] and of course not for her being אשת ראובן [where לוי was not alive when he died]. Once this women becomes אסורה to לוי as אשת אח שלא היה בעלמו she is "outted" [as they say today] permanently and can never have a relationship with Levi [except being invited to his Smachos or Chanukah parties]. Marrying again and being widowed from Shimon won't help...