"שאלו שלום ירושלים ישליו אוהביך"
שאלו - אחר שבאר שירושלים היא המעמדת חיבור הגויה הכללית ואחדותה, אומר כמו שאם תשאל לשלום הגויה האישיית נשיב לו ששלומה תלוי אם האיברים והכוחות שבגויה מקושרים ויש להם שלום יחדיו. כי בעת יעשה פירוד ביניהם אז יבא המוות. כן אם ישאלו לשלום ירושלים נאמר התשובה ששלומה תלוי אם "ישליו אוהבייך", אם אוהבי ירושלים יהיו ביניהם שלוה פנימית. בזה תלוי שלום ירושלים, אחר שעיקר ענין ירושלים היא אחדות האומה, וא"כ אם יתעורר בין אישיהם ריב ומדנים ופירוד לבבות לה יחדיו, לא יתפרדו. והנה יש הבדל בין שלום ובין שלוה. ששלום הוא השלום החיצוני ושלוה היא השלוה הפנימית. אמר שעל ידי שישראל יהיה להם שלוה פנימית, שעל זה אמר אוהבייך, שיהיה אהבה בינהם הגם שלא יהיה להם שלום עם אויביהם החיצוניים, זה יגרום שלום ירושלים".
[מלבי"ם]