Tuesday, May 24, 2022

Women's Pictures In Media

 מה הרב אומר על התופעה שהרבה בנות מעלות תמונות שלהן לאינטרנט לאתרים כגון פייסבוק וגוגל+ וכל אדם יכול לראות את התמונות שלהן ולהוריד אותן למחשב שלו מה אפשר לומר לבת כזאת?

הרב יורם חדאד

1. ראשית יש להדגיש שגדולי ישראל אוסרים זאת בתכלית האיסור.
2. לשדר להם שזה מוריד את ערכן, לצורך המחשה: שיתארו לעצמן שאמא שלהן מעלה תמונה שלה בהנ"ל, איך הבת תרגיש כלפי אמא שלה?
3. מי רואה את התמונה, הצדיקים?! מי מתעסק עם בנות כאלה שלא מוכרות, רק קלי הדעת חסרי האחריות, וא"כ לאיזה בור את מפילה את עצמך?

שאלת המשך:

1) מה המקור לכך ש"גדולי ישראל אוסרים זאת בתכלית האיסור"?
2) אנשים לא הגונים גם מסתובבים ברחוב, אז מה - יותר הבנות לא ילכו ברחובות?! הרשת זה כמו הליכה ברחוב. הבעיתיות היא לא בעצם העלאה של התמונה לאנטרנט, אל באיזו תמונה מדובר. כל עוד מדובר בתמונה צנועה שהאישה הייתה הולכת ככה גם ברחוב - מה הבעיה?
מי שרוצה להסתכל על נשים ימצא לעשות את זה בלי קשר... זה לא ישנה אם היא תעלה תמונה שלה או לא...

הרב יורם חדאד

1. אמרו לי שבאתר "נתיב" ו"אתרוג" מצולמים שם קריאותיהם של כל גדולי ישראל לאסור אינטרנט, ורק אם הוא חסום מדברים אסורים מותר. תראה שם. וממילא כל שכן שאסור לאשה לפרסם תמונתה, שהרי אסור לאדם יהיה מי שיהיה להסתכל על אשה אפילו מכוערת (עבודה זרה דף כ' ע"א), אם היא אשת איש (ואם היא פנויה אסור רק אם היא נאה, ואם מכוערת מותר).
וזה לשון שלחן ערוך אבן העזר (סימן כ"א הלכה ג'): מותר להסתכל בפנויה לבודקה אם היא יפה שישאנה, אבל לא יסתכל דרך זנות וכו'. יע"ש. ועוד בהלכה א': צריך אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד וכו' ואסור לשחוק וכו' או להביט ביופיה וכו'. מבואר שאסור לאדם להסתכל על אשה, וממילא זו שמפרסמת תמונתה מכשילה אנשים וזה ודאי אסור.
2. התשובה פשוטה: אינו דומה יציאה לרחוב שהיא לצורך, להעלאת תמונה שאינה צורך. ובפרט שכולנו יודעים מי מתעסק עם פיסבוק. והאם מי שאכל שום וריחו נודף יאכל עוד שום? להביא עוד רחוב אלי?!
לידיעתך הפוסקים דנו האם מותר להדפיס תמונה צנועה בספר שתרמו לעילוי נשמת. ומה דעתך שנתיר לפרסם תמונות של נשים בעיתונים החרדים לדבר ה' או בחנויות פרסומת, הרי כולם רואים גם ברחובות!!
 
---------------------------
 
 

שאלה

כבוד הרב

האם מותר להסתכל בתמונה של אישה צנועה או לא צנועה

וגם מה לגבי גיסות וחמות האם מותר לשוחח איתם על סתם דברים

תשובת הרב יובל שרלו

שלום וברכה

התורה מתקיימת בתוך דרך הארץ של העולם.

בדרך הארץ של העולם יש גברים ויש נשים.

ומסתכלים האחד בשני.

בוודאי שבתמונות.

ומעל זה בונה התורה קומת המחייבת התנהגות צנועה וקדושה.

ועל כן, אם הדבר גורם משום מה לפיתוי מיני - הדבר אסור.

ואם מדובר בדבר פשוט של מסגרת החיים הבריאה - הדבר הוא חלק מהחיות בעולם הזה.

וזה נכון גם לגבי שיחות בתוך המשפחה וכדו׳

כל טוב

 הערת המעתיק: פשוט מזעזע. שים לב כמה מקורות הוא מצטט. אפס.... 

 -----------------

בס"ד

שלום רב,
ברצוני לשאול שאלות הקשורה לתמונות נשים (דתיות/חרדיות) המפורסמות בציבור (פייסבוק וכו') לא לשם פרנסה, וגם לשם פרנסה.

אני זמרת חוזרת בתשובה, ופתחתי פייסבוק חדש כדי לפרסם את עצמי בציבור הנשים והנערות, עשיתי הגדרה בפייסבוק שאף אחד לא יוכל לראות את הפרסומים שלי, חוץ מחבריי לקבוצה, שהן נשים ונערות בלבד.
אין לי תמונת פרופיל שלי, אלא של הלוגו שלי (ללא תמונת הפנים שלי וכו'), ואין לי תמונת נושא עם פרצופי או חזותי, אלא של הכרטיס ביקור שלי.
מכל הבחינות אני מפקחת על כל זה ועושה גדרות ברוך השם.

עכשיו כמה שאלות.

א. האם מותר לי להעלות תמונות שלי לפייסבוק שלי (רק בנות שברשימה שלי יכולות לראות אותן) באופן שותף? כלומר שכך אוכל לפרסם את העבודה שלי בציבור וכו'…?

ב. ראיתי שיש זמרות לציבור החרדי (לנשים ונערות) בפייסבוק שמעלות תמונות שלהן שכל אחד יכול לראות אותן, והכוונה תמונות פרופיל ותמונות נושא שכל עובר ושב יכול לראות, גם מבלי להיות חבר שלהן בפייסבוק, האם הן חוטאות ומחטיאות בכך את הרבים וזה איסור משום חוסר צניעות וכו'? או שהן פועלות כשורה לפי דעת תורה וניתן ללמוד מהן שזה בסדר גמור? וכך להתחיל להעלות וכו'…

הבנתי שאין מצווה על חשבון עבירה.
חשוב לי לציין, שאני רוצה לדעת תשובות עפ"י דין תורה מטעמי פוסקי הדור, ואני נוהגת ללכת לפי הרב הגאון עובדיה יוסף זצוק"ל שהלך לפי מרן רבי יוסף קארו זצוק"ל.

אשמח לתשובה בהקדם האפשרי,

תודה רבה,
תבורכו מפי עליון.

תשובת אתר "דין"

שלום רב

אין ספק שלפרסם תמונת אשה לכל עובר ושב זה לחלוטין לא צנוע ולא ראוי, אינני יכול לקבוע בודאות שיש בזה איסור של לפני עיור לא תתן מכשול, שכן אסור בכלל לגלוש באינטרנט שאינו חסום, כך שאין לגבר מה לחפש שם בכל מקרה… אבל ודאי לא יעלה על הדעת שאה דתית תפרסם תמונותיה לרבים, וכל דבר טוב לא יצא מזה. עשי כפי שנהגת עד היום, ובעזרת ה' תראי רק שפע של פרנסה וברכה בכל מעשה ידיך.

בהצלחה רבה

 -----------------------------

שאלה
 
שלום רב, מותר לקרוא מנגה? זה קומיקס בשחור לבן ויש שם נשים אבל אני לא מסתכל עליהם ואני קורא את זה בשביל העלילה ולא בשביל לראות נשים ומותר לראות סדרות מצוירות שיש בהם נשים ולהוריד את העניים כשיש נשים או להסתיר עם היד ולראות רק את הכתוביות?
 
תשובה
 
שלום וברכה לשואל היקר. ככלל אם מדובר בתוכן חיובי והנשים לבושות בצניעות, אפשר לקרוא את הקומיקס. אולם אם יש חוסר צניעות בתמונות, מן הראוי להתרחק ואין לאדם לסמוך על עצמו כיון שאין אפוטרופוס לעריות, וכל שכן אם התוכן שלילי (כגון לשון גסה, סגנון פוגעני, לשון הרע). חשוב להוסיף שאדם מכיר את עצמו, וצריך לבחון את עצמו האם התכנים שהוא קורא מעלים אותו מבחינה רוחנית או חלילה להיפך. עלה והצלח ויהי ה' עמך. 
 
ראה גם כאן.