כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא שנאמר איש או אשה כי יעשו
לפני ה-א-ל ברוך הוא. נראה שנתכוין בזה שחייב לזכור בשעת הודוי שהקב"ה לפניו, והיינו מאחר שיסוד הודוי מבואר ברמב"ם להלן פ"ב (ה"ב) שצריך "עד שיעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם", וא"כ בשעה ששב חייב לזכור שעומד לפני הא-ל ברוך הוא, והוא ית"ש בודק בעמקי לבבו, ומכיר אם תשובתו שלימה או לא, וזהו שדייק לפני ה-אל ברוך הוא. [הדרך לתשובה]