ועוד מבררים: ואביי לסברתו הראשונה אליבא [לפי שיטת] ר' שמעון, שהבינה אביי שאם אינו מתכוון לדבר, אפילו התוצאה מחוייבת ממנו אין בכך איסור, האי [פסוק זה] בענין מילה שנאמר בו "בשר" מאי עביד ליה [מה הוא עושה בו]? אמר רב עמרם: לימוד זה בא לומר שאפילו במקרה שאומר אותו אדם המל את עצמו במפורש שלקוץ את בהרתו הוא מתכוין — אף על פי כן מילה דוחה את הצרעת.
ושואלים: תינח [נניח] בגדול שמתכוון לעשות דבר אסור, אבל במילת קטן מאי איכא למימר [מה יש לומר]? שהרי הקטן איננו מתכוון כלל! אמר רב משרשיא: באומר אבי הבן כי לקוץ את הבהרת של בנו הוא קא מתכוין.
ושואלים: אף במקרה זה, אי איכא [אם יש] אדם אחר המסוגל למול את הילד ליעביד [שיעשה] אחר! ואותו אדם מן הסתם אינו מתכוון לקציצת הבהרת אלא לקיום מצות מילה, ולא תיעשה כאן עבירה כלל. [שבת קל"ג]
ואי איכא אחר - שאינו חושש לטהרו ליעבד אחר ולא ליקו אב להתם.... [רש"י]
Question on Rashi - Why does he insist that the father not be there???