והנה במשנה בהוריות שנינו סדר קדימה במצות אהבת רעים כגון דין קדימה לתלמיד חכם וכדומה וחזינן מזה דישנם חילוקי מדרגות בעניין הריעות ומי שנקרא ריע יותר גדול יש לו דין קדימה במצות האהבה. וכאן מצאנו את המקום אשר בו מצות אהבת רעים מקיפה גם את העבודה בבין אדם למקום כי על כן מצות אהבת רעים מחייבת היא לא רק להיות אוהב כי אם גם להיות אהוב. וכל עליה בתורה ובעבודה מעלה את האדם למדרגה יותר גדולה בתואר הריעות ומכיון שנקרא ריע יותר גדול הרי הוא זוכה לדין קדימה בחובת האהבה אליו דהיינו שהוא נעשו ליותר אהוב והרי לנו קיום מצות ואהבת לרעך על ידי השתדלות בעבודה של בין אדם למקום. [מרן רה"י זצ"ל]