היצר הרע נברא לטובה רק שהאדם מקלקלו
ועושהו רע דשורש יצר הרע הקנאה והתאווה והכבוד והם כולם נצרכים בקדושה
גם כן. קנאה מצינו קנאת סופרים תרבה חכמה [בבא בתרא כא א]. תאווה איתא
במדרש הנעלם דאלמלא יצר הרע חדוותא דשמעתא לא ליהווי [זוהר בראשית קלח
א] וכבוד יש גם כן בקדושה כעין מה שנאמר 'ויגבה לבו בדרכי ה" [דברי הימים
ב יז ו] דצריכין לגבהות הלב לידע שעל ידי פעולותיו פועל בכל העולמות ועל ידי
זה הוא הולך בדרכי ה', וזה כעין גאווה והוא בקדושה. וזהו שאמרו [עבודה זרה ה
ב] בזמן שעוסקים בתורה ובגמילות חסדים יצרם מסור בידם ואין הם מסורים ביד
יצרם והיינו דהיצר הרע נברא שיהא מסור ביד האדם ויוכל להטותו לטוב כרצונו
שיכניס כל ג' כוחות של היצר הרע לקדושה וישתמש בהם לעבודת ה' יתברך ואם לא יתגבר עליו יהיה מסור ביד יצרו להשתמש בהם להיפך
The Yetzer Hara was created for the good but we corrupted it and made it evil. The root of evil is jealousy desire and honor and they are all needed for holiness as well. Jealousy can be used as a motivation to learn more when seeing others excelling in their learning. Desire [תאוה] is the foundation of enthusiasm in learning as it says in the Zohar that if not for one's [sexual] desire there would be no excitement in learning either. Honor can be used to feel important in order to serve Hashem in ways that one may believe he is unworthy but his desire for honor will push him to action. It's a type of גאוה but for kedusha. If we learn Torah we can sublimate our base and potentially evil nature and serve Hashem in ways impossible in the absence of the yetzer.
[Pri Tzadik Parshas Vayishlach]
THANK G-D FOR THE YETZER HARA!!