Tuesday, January 24, 2012

Should I Give Him Directions??

Pursuant to this post, my beloved friend Reb Yehoshua Weinberg Shlita sent me this passage from the sefer ועלהו לא יבול - questions asked to Rav Shlomo Zalman Auerbach ztl"l, that he just "happened" to have come across. I thank him and anyone else who sends me something blog-worthy.

שאלה: האם יש חיוב לגמול חסד ולעזור לגוים, וכגון שגוי מחפש מקום ואתה רואהו תועה בדרכו, האם ראוי לגשת אליו ולעזור לו למצוא את הדרך למחוז חפצו?
תשובה: בהתחלה אמר לי הרב שזה שייך מפני דרכי שלום, אך שאלתי מה יהיה במקרה שלא שייך "דרכי שלום", וכגון שהגוי לא שאל את עזרתך? וענה לי ששייך לעזור לו.
ושאלתי: האם זה שייך לדרך ארץ שקדמה לתורה
וענה: אני לא יודע למה זה שייך אבל "צריך להיות בן אדם" , ואתה יכול לעזור לגוי.
ושאלתי: אני יודע שאני יכול, אבל האם ראוי לעזור לו
וענה: כן, ראוי שתעזור לו
עיין רמב"ם הלכות מלכים סוף פרק י'. וכ"ק האדמו"ר מבעלזא, הרב ישכר דוב רוקח, העירני לדברי הרמב"ם בסןף הלכות עבדים - "שיהיה אדם רחמן ורודף צדק...ידבר עמו בנחת...זרעו של אברהם אבינו והם ישראל שהשפיע להם הקב"ה טובת התורה וצוה אותם בחקים
ומשפטים צדיקים רחמנים הם על הכל" - שהינם מקור להדרכתו של הרב

SWEETEST FRIENDS - WHAT HAVE WE COME TO?? A frum Jew has to ask the gadol hador if he should act with basic human decency???? This brings us to a post that has been cooking in my mind for a while....

Coming attractions.