The source is Maamarei Elul of Rav Dessler page נב.
וירא אלקים את כל אשר עשה והנה טוב מאד" [בראשית א לא] ואמרו
חז"ל "טוב מאד זה יצר הרע", טוב מאד הרי פירושו שאין דבר
בבריאה טוב ממנו. ויש להבין אם "יוצרו קראו רע" [סוכה נב א] איך יכול
?להיות שנחשב 'טוב מאד'
אך הביאור הוא שאם כי מצד האדם עצמו היצר הרע הוא רע כי
מקשה עליו את החיים אבל מצד תכלית הבריאה הוא טוב מאד כי תכלית
כל הבריאה עליונים ותחתונים היא קידוש ה' היוצא מבחירת האדם והבחירה
אינה שייכת אלא במלחמת היצר. ואף אם יצליח היצר שיבחר האדם ברע
ח"ו הרי לבסוף ענוש יענש ואף זה קידוש ה' הוא כי ילמדו על גבו את אמיתת משפטו יתברך. י
ואמרו בשם ר' ירוחם זצ"ל עי' דעת חכמה ומוסר ח"א עמ' שי בענין הנאמר אצל רבקה
"ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כל למה זה אנכי" וכשהשיבו לה "שני
?גויים בבטנך" [בראשית כה כג] שתקה. וקשה וכי מה הוטב לה בזה שהם שנים
והשיב דכשהיצה"ר והיצ"ט הם ב' כוחות נפרדים אז טוב מאד כי זו היא
מלחמת היצר משא"כ כשהם אחד היינו שיצר הרע ויצר הטוב הם מאוחדים
מפרכס לצאת לבית עבודה זרה ולביהמ"ד גם יחד אז הוא רע מאד שהרי
הם בשלום ואין עוד בחירה ומלחמה