'אם תלמיד חכם נוקם ונוטר בנחש הוא חגריהו על מתניך'
כל הכוחות הנטועים בכל נפש מישראל אין לחשוב שהוא רע גמור ושצריך להיות הפכו כי
אין לך שום מדה וכח שאין בה צד טוב גם כן רק צריך שישתמש בה כפי רצון הש"י ואם
אינו כפי רצון הש"י גם המדות הטובות רעות כמו שאול שנענש בעבור הרחמנות. ובגטין
נו] ענותנותו של ר' זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו. ולהיפך אמרו]
ז"ל אם ראית תלמיד חכם נוקם ונוטר כנחש חגרהו על מתניך ו'נחש' הוא שורש הרע
בכעס וב'תלמיד חכם' רצו לומר אשר כל מגמותיו רצון הש"י אדרבה הוא טוב מאד
על דרך שאמרו ז"ל [בראשית רבה ט] טוב מאד זה יצר הרע וכן בגאוה
מתוך צדקת הצדיק מז