We still need to answer why Rashi says that only Yosef had a special love for the Land because he wanted to be buried there when we find that all of the sons of Yaakov commanded to be buried in E.Y.?
One possible answer is based on the question of the Toras Chaim who asks why only Yosef made the Jews swear that they would bury him in E.Y. which we don't find regarding the other brothers who just commanded but didn't insist on an oath. He writes as follows:
היו עצמותיו של יהודה מגולגלין פירש"י ז"ל כל השבטים יצאו עצמותיהם ממצרים ונקברו בארץ ישראל ולא נכתב יוסף אלא להודיעך שבחו של משה וכו' ועוד נראה דלא איצטריך קרא לאשמעינן שהעלו עמהם עצמות שאר השבטים דארונות שאר השבטים היו מצויות בידיהן ומילתא דפשיטא הוא אבל ארונו של יוסף שהיה של מתכת וקבעוהו מצריים בנילוס שיתברכו מימיו ולרבי נתן קבור היה בקברים של מלכים כדאיתא בפ"ק דסוטה אתי קרא לאשמעינן דאפ"ה הטריח משה את עצמו והעלהו וניחא השתא אמאי לא השביעו נמי שאר השבטים את בני ישראל שיעלו עצמותיהם עמהם כדרך שהשביעו אותן יוסף לפי שיוסף היה יודע שיקברו בקברים של מלכים וחשש שמא לא יטריחו עצמן בני ישראל להוציאו משם ונראה דלכך כתיב והעליתם את עצמותי מזה אתכם ופירש"י ז"ל לאחיו השביע כן למדנו שאף עצמות כל השבטים העלו עמהם וזהו שנא' אתכם משמע דהוה פשיטא ליה ליוסף שיעלו עמהם עצמות שאר השבטים טפי מעצמות שלו ועוד יש לומר דלכך נכתב יוסף לאשמעינן שקיימו ישראל שבועתן שהשביע אותן יוסף.
So we see that for Yosef there was a special toil involved to take him out of Egypt [his coffin was in the Nile and he had been buried in a special royal place making it harder to get him out] which is why he had them swear. When love is involved then one toils more and the toil itself is a mitzva [see Beer Miriam 5-10 for an explanation]. Since there was so much toil involved it was about love of E.Y. and not כפרה as it was for the brothers.
Another possibility is that according to Karna in the Gemara [Ksubos 111a], Yaakov and Yosef were complete Tzadikim and [as Rashi says] they didn't need the zchus and כפרה of E.Y. They were just afraid that they wouldn't merit the מחילות - tunnels [a more comfortable form of travel], via which they would go to E.Y. and would suffer the pain of rolling through, so they made extra sure that they would be reinterred there. But earlier in the Gemara we see that is was understood that they would merit to have these tunnels? The Maharsha says that Karna didn't hold this way. OK - if the other opinion holds that they would definitely have מחילות then why did he make them swear to bring them? It must be because they loved E.Y. And that also answers the question of the Toras Chaim - An oath was necessary because the Jews would have figured that they don't need the zchus of E.Y. because they were complete Tzadikim and leave them in חו"ל.
[עפ"י תורת מו"ר הגאון הגדול רבי ד"י מן זצ"ל]