Korach was RIGHT!! Everything IS in the hand of Hashem including our Yirah. Since Tcheiles symbolizes Yirah, he felt that we didn't need it [because it is all in the hands of Hashem]. His mistake was that we HAVE to wear Tcheiles and live AS IF we have free choice.
ויקח קרח. איתא במדרש (במדבר רבה פרשה י"ח,ב') מפני מה נסמך פ' קרח לפרש' ציצית לפי שקרח לקח טלית שכלה תכלת ואמר פטורה או חייבת. הענין בזה כי תכלת מורה על יראה והנה קרח טען שיראת הש"י מפורשת לפניו והוא מבין שהכל בידי שמים אפילו יראת שמים. וא"כ איך יבוא לאדם שיעשה דבר נגד רצון הש"י כיון שהרצון והמעשה הכל מאתו יתברך ואיך יעשה דבר שלא לרצונו. וע"ז היה טוען שפטור מציצית כי ציצית מרמזין על יראה. ובאמת רצון הש"י שבעולם הזה יהיה לעיני האדם. וזה שאיתא בגמ' (חגיגה י"ג:) יחזקאל התפלל על פני שור ונהפך לכרוב, כי שור מורה על חכמה המבוררת מאד ובעומק הכל בידי שמים ובחירת האדם אינו רק כקליפת השום ואינו רק לפי דעתו, כי הש"י הסתיר דרכו מבני אדם כי יחפוץ בעבודת האדם ובאם יהיה הכל גלוי לפניו לא יצמח בו שום עבודה. ועי"ז התפלל יחזקאל ונהפך לכרוב שיהיה דרך הש"י נסתר וידמה לבני אדם שהם בעלי בחירה וע"ז יבא ללבם עבודה וזה פירוש [שם] כרוב אפי זוטרא.
As it discusses in the midrash (midrash raba portion 18:2), for what reason was the portion of Korach juxtaposed with the portion on tzitzit? The reason was due to Korach taking a talit that was entirely techelet (blue color) and asked whether it was not required to also have blue tzitzit. The idea from this is that techelet (blue) teaches us about awe ("yirah"). Korach claimed that awe of Hashem would be evident to him and that everything is in the hands of G-d (shamayim) including awe of G-d (whereas the accepted understanding was that everything is in the hands of G-d outside of our choice to have awe of G-d). Thus, how is it possible for a person to do something against the will of Hashem since all will and action is from Hashem and how can one do something that is not His will. And on this he claimed that we would not also have to color the tzitzit blue; tziztit is hint to awe. And in truth, the will of Hashem in this world will exist through the eyes of man. As is says in the Gemara (Hagiga 13a) that Yechezkel prayed the face of the bull and transformed into the Keruv (face of an angel), because a bull alludes to wisdom that clarifies things a lot and creates deepens everything in the context of G-d. The free will of man is not only the negative shells (negative desires) and is also not only according to his knowledge, because Hashem conceals His ways from man desires the the work of man. And if everything was revealed before man there would be no work to do. And this explains Yechezkel's prayer that switched to a carob tree. That the ways of Hashem are concealed and parallel to man that are functions of their free will. And from this will come to their hearts work for Hashem which is the meaning of the face of the Keruv.