Thursday, July 30, 2020

Stupid Comments Don't Deserve Publicity - Middas Haleitzanus


Jewish comedian and actor Seth Rogen said the idea of Israel is "antiquated" and "makes no sense" in today's world.

The Hollywood star made the statements during Tuesday's appearance on a podcast, hosted by another Jewish comedian, Marc Maron. 

Rogen claimed he was “fed a huge amount of lies about Israel” while growing up as a Jewish youth in his native Canada. He in the past described his parents, who met in Kibbutz Beit Alfa in northern Israel, as "radical Jewish socialists."

When asked if he believes Israel has the right to exist, Rogen gave a vague answer, alluding to the fact that he doesn't. “To me it just seems an antiquated thought process,” Rogen said. “If it is for religious reasons, I don’t agree with it, because I think religion is silly."

"If it is for truly the preservation of Jewish people, it makes no sense, because again, you don’t keep something you’re trying to preserve all in one place - especially when that place is proven to be pretty volatile, you know? I’m trying to keep all these things safe, I’m gonna put them in my blender and hope that that’s the best place… that’ll do it.”

--------------

A lot of people are very angry about his comments about Israel. Calling religion silly doesn't seem to bother people. 

This is what I think: Until today - I never heard of Seth Rogen. Thankfully. I don't watch movies or listen to contemporary comedians b/c they are vulgar and foul mouthed. But I will say this: The man makes a living being a letz. He is a professional letz.  Movies are leitzanus and stand up comedy is leitzanusLeitzanus is devaluing what really matters which is what comedy does and movies as well when they promote false and toxic values [the pursuit of lust and the worship of beauty, to name two]. 

As the Rosh Yeshiva ztz"l wrote so beautifully [פח"י פורים מאמר א]:

מידת הליצנות העצמית בפי שהיא נמצאת בנפש בשרשה ענינה הוא למצוא את הפרצה בכל בנין של חשיבות על מנת לסתור את כל הבנין מתוכה של פרצה זו..... שאיפתו של כוח הליצנות היא להרבות זלזול בעולם. 

That is Seth Rogen and what he does for a living. So WHO CARES what he says about Israel and about religion??? [He is, of course, a supporter of the BLM movement, which says a LOT!!]

One pundit wrote: "Seth is a good guy who said some terrible stuff that’s being used to vilify our people and our homeland. Sometimes what you mean and what comes out of your mouth don’t match. Words matter. But so do intentions. And his are pure."

Totally pure!! 

And as far as his statement that religion is silly: What is sillier - That the world created itself in all of its integrated complexity or that Someone created it? EVERYONE agrees that it is beyond silly  - actually insane - to believe that a computer created itself or that a house built itself [there there a HUUUUGEEE BOOOOOOMMMM and PRESTO - a GORGEOUS mansion. From literally NOTHING]. But the world - created itself. All human intelligence is not rooted in a Higher Intelligence but in NOTHING. 

Who is the silly one?

All of his Leitzanus has bred more Leitzanus.  

And he is right about one thing - Israel doesn't make sense. After 2,000 years of waiting and davening, we have returned home. 

It doesn't make sense!! זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו!!!!

May Sethy and his [Jewish!!!] wife do תשובה שלימה!!!!

More about Leitzanus from Rav Yeruchem: 


ולעומת זה בהיפך כח המשחת של האדם הוא שלא לרומם ושלא להדר, שלא להכיר מעלה, אינו מעריך ומחשיב שום דבר, הכל נעשה קל ומזולזל בעיניו. והראינו לדעת שכח זה הוא שורש ענין של ליצנות, שאמרו חז"ל שכת ליצים אחת מד' כתות שאינם מקבלים פני שכינה (סוטה מ"ב). ולא כמו שמורגלים שליצנות היא ההתלוצצות וההלעגה שמלעיג, ההתלוצצות וההלעגה זהו כבר הפעולה היוצאת מכח הנשחת הלזה של ליצנות, כח זה הוא שלא לשים לב לשום ענין, ושלא יתן ערך לדברים לא לרומם ולא לגדל, ומצאנו את זה מפורש ברבינו יונה בשערי תשובה (ג' קעד-קעו)... החלק האחד איש לשון הנותן דופי בבני אדם אינו מדבר כאן אודות ענין מה שהוא מוציא דבה על בני אדם, שזהו בכלל כת מספרי לשון הרע, אלא אודות ענין שאינו מכיר את זולתו ונותן בו דופי... הרי למדונו חז"ל שכל דבר ודבר שיש בבריאה יש לו מקומו וצרכו... וכח הליצנות, אי ההחשבה הוא הוא המונעו מלהכיר ולהחשיב את הדברים. וכח זה נוקב יורד לתוך לבו של אדם, ומשחיתו כל כך עד שיתכן שיבא להלעיג גם על מצוות ה'... וגילינו בזה נוראות, שכח זה הוא הוא שורש הכח של אי שימת לב מה שאינו נותן לבו להתבונן אף שרואה הכל בחוש, והכל ממקור אחד יהלכון, מעין נרפש ומקור משחת, השחתת האדם שלא להכיר וליתן ערך לענינים, והראינו שכל זה מפורש בכתוב ובחז"ל, ויפן פרעה ויבא אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת. אמרו חז"ל ויפן פרעה, לא חשש ולא הרגיש במכת האלקים, בזה גילתה לנו התורה כל סוד פרעה הרשע, מהו ויחזק לב פרעה ולא שמע אליהם, שביארו הראשונים (רמב"ן שם), שהיה פרעה ירא מאד מהמכות, אלא שהיה מתחזק על טבעו ומתאמץ שלא לירא, וגילתה לנו התורה שלא עשה כלום בקום ועשה, אלא שבשלילה, לא השים לבו לדברים, לא התבונן להכיר מעשי ה'. אילו התבונן, היו לפניו באמת דרכים שהיה יכול להכיר היטב מה בין מעשי ה' למעשי החרטומים... והוא מה שאמרו חז"ל אמר ריש לקיש יסתם פיהם של מינים, אלא אם ללצים הוא יליץ, מתרה בו פעם ראשונה ושניה וכו', ש"ולא שת לבו" זהו שורש הליצנות ומקורו... הרי מובן לנו שכת ליצים אינם מקבלים פני שכינה, משום שענין של ליצנות הוא היפך הבריאה, הרי כל סוד הבריאה הוא שימת לב, כבוד, ליתן יקר וערך לענינים לרומם לגדל ולנשא, ואדם שאינו מחשיב דברים אינו מרומם, הריהו יוצא מעולמו, ופשוט שאינו מקבל פני שכינה. (דעת חכמה ומוסר ג סימן לד)

מכאן נתגלה סוד גדול בענין הליצנות, שאינה כפי שמורגלים להבין ללעוג ממי שהוא, לעג הוא כבר מהתוצאות של הכח הגדול הנקרא ליצנות, הר"י ז"ל מבאר על מאמר רז"ל (סוטה מ"ב) ארבע כתות שאינם מקבלים פני השכינה, כח ליצנים וכו', כי ליצנות היא לא לשים לב לענינים, לא לרומם ולגדל הענינים... והוא מבאר שם מהיכן כח זה נובע, עיין שם, החלק השני מי שלועג לבני אדם כי יבוז להם בלבו לקוצר השגתם במעלות או בהצלחות הזמן בכבוד ובשררה... שורש השרשים שלו הוא אי-שימת-לב, ולא להחשיב דברים... כשאדם מתבונן הוא רואה בעצמו איך שכל היום כולו הוא דורך בזה, מהיכן זה נובע שאינם מאזינים כלל לזולת. המתבונן יווכח לראות, כי זה נובע אך ורק מכח זה של אי שימת לב לדברים, ממילא הוא מבטל מה שהלה אומר, עוד לפני שהוא שומע. ואכן אם שמים לב קצת, רואים באמת שאין לך אדם שלא יהיה בפיו איזה דבר טוב... אי-שימת-הלב מקדימה לנו על כל צעד, ואם כן הננו חס ושלום מהכת שאינם מקבלים פני שכינה רחמנא ליצלן... (דעת תורה שמות עמוד קטז)