ה"שם" שיש בשלום אינו בתיבת שלום אלא בהחלת שלום, שהאומר שלום לרעהו בזה גופא יוצר מצב של שלום לכך נהי שתיבת שלום נמחקת, מ"מ אין לומר שלום בבית המרחץ כי בזה עושה בפועל שלום וזה גופא נקרא אחד מהשמות הקדושים.
ויש ללמד כן מדברי המהר"ל בנתיב השלום פ"א א' רט"ו שהנה אמרו חכמים "גדול שלום שבין איש לאשתו שהרי אמרה תורה שמו של הקב"ה שנכתב בקדושה ימחה על המים" ופירש רש"י שם - ימחה על המים פרשת סוטה יש בה הזכרות הרבה כתובות. וכתב לבאר זאת בזה"ל "מה שאמר גדול השלום שהשם שנכתב בקדושה ימחה כדי לעשות שלום דבר זה כי השם יתברך ג"כ שמו 'שלום', ולפיכך אמרה תורה שימחה השם על המים לעשות השלום כי מחיקת השם הוא בשביל שמו של השם יתברך שהוא שלום ודבר זה מבואר כי זה נקרא שהוא מוחק השם כדי לקיים השם שהוא שלום". הרי מוכח ששם שלום אינו נמצא בתיבת שלום אלא בעשיית שלום שהרי אף מחיקת השם בפרשת סוטה נדונת ככתיבת שם שלום לכך הפותח בשלום הוא בעל השלום שיוצר מצב של שלום לעומת המחזיר שלום וכמו שיבאר כי אין בענייתו יצירת מצב של שלום ועשיית שלום.
[הגר"מ שפירא זצ"ל]
ויש ללמד כן מדברי המהר"ל בנתיב השלום פ"א א' רט"ו שהנה אמרו חכמים "גדול שלום שבין איש לאשתו שהרי אמרה תורה שמו של הקב"ה שנכתב בקדושה ימחה על המים" ופירש רש"י שם - ימחה על המים פרשת סוטה יש בה הזכרות הרבה כתובות. וכתב לבאר זאת בזה"ל "מה שאמר גדול השלום שהשם שנכתב בקדושה ימחה כדי לעשות שלום דבר זה כי השם יתברך ג"כ שמו 'שלום', ולפיכך אמרה תורה שימחה השם על המים לעשות השלום כי מחיקת השם הוא בשביל שמו של השם יתברך שהוא שלום ודבר זה מבואר כי זה נקרא שהוא מוחק השם כדי לקיים השם שהוא שלום". הרי מוכח ששם שלום אינו נמצא בתיבת שלום אלא בעשיית שלום שהרי אף מחיקת השם בפרשת סוטה נדונת ככתיבת שם שלום לכך הפותח בשלום הוא בעל השלום שיוצר מצב של שלום לעומת המחזיר שלום וכמו שיבאר כי אין בענייתו יצירת מצב של שלום ועשיית שלום.
[הגר"מ שפירא זצ"ל]