בקינת אלי ציון הנאמרת בסוף הקינות נאמר "עלי זבחי תמידתה ופדיוני בכוריה" והסיפא תמוהה מאד מה ענין פדיון בכורים לבית המקדש. אם הכתוב מדבר בבכורי בהמה הרי הם אינם נפדים כלל ואם הכוונה היא לבכורי אדם הרי גם בזמן הזה נפדים הם וכסף הפדיון ניתן לכהן.
ואמר מרן הרב זצ"ל שמצינו בהעלאת הביכורים לירושלים שמביאי הביכורים היו מביאים גם גוזלות לעיטור הסלים ואחר כך היו מקריבים אותם כעולות על גבי המזבח ועל פי זה הציע לתקן את המשפט ולסיימו ויוני ביכוריה [וכבר היה מי שהציע לתקן ופריוני ביכוריה].