אצל האלהות, הזמן הוא נצחי, ע"כ איננו זמן, מ"מ אינו אובד שום יתרון שיש לזמן באשר הוא זמן.
[In the realm of] Divinity, time is eternal. Therefore, there is no time. Nevertheless, [that no-time] does not lack any quality that time possesses in being time.
הגבול הוא באין סוף וממילא איננו גבול, ומ"מ איננו אובד את היתרון שיש לגבול באשר הוא גבול.
[In the realm of Divinity,] boundary exists in the infinite, [where] it is not boundary. But nevertheless, it does not lack any quality that boundary possesses in being boundary.
השינוי הוא שיווי, ומ"מ איננו אובד את היתרון שיש לשינוי.
[In the realm of Divinity,] change is sameness. Nevertheless. it does not lack the quality that change possesses.
ואנו יכולים לדבר בהשגת אלהות מה שאנו משיגים מצד הזמן הגבול והשינוי, ואנו יודעים שהדיבור הוא מצד הנצח האין סוף והשיווי;
We can speak about the concept of Divinity in terms of what we understand from the aspect of time, boundary, and change. And we know that speech is from the aspect of eternity, infinity, and sameness.
וכל המתראה בזמן גבול ושינוי הוא אספקלריא שאינה מאירה, המקבלת מנצח אין סוף ושיווי, שהוא אספקלריא המאירה.
And everything that appears within time, boundary, and change is the unclear lens, which receives from eternity, infinity, and sameness, which are the clear lens.
Trans - Yaakov Shulman