עבודת כוכבים ומשמשיה ותקרובת שלה וכל הנעשה בשבילה אסור בהנאה שנאמר ולא תביא תועבה אל ביתך וכל הנהנה באחד מכל אלו לוקה שתים. אחת משום ולא תביא. ואחת משום ולא ידבק בידך מאומה מן החרם: [רמב"ם הל' ע"ז ז' ב']
אחת משום ולא תביא תועבה אל ביתך. וראוי להביא כאן דברי הקדוש בעל החפץ חיים זצ"ל (נדפס במכתביו י"ב מערב יוה"כ תרפ"ה), וז"ל: "וביותר צריכים אנו לחזק את עצמינו בה' ותורתו, שמאד מאד רפתה האמונה בימינו אלה, על ידי שהתפשטו הרבה ספרי מינות בעולם, שכופרים בה' ותורה, וכמעט אין בית שלא נמצא בו ספרי מינים, והם הם הגורמים לרפיון האמונה בישראל, ועל כל אחד ואחד מי שיש בידו להוכיח ולברר גודל הרעה שאנו גורמים לנו לעצמינו על ידי זה, הן מי שמשהה את הספרים הללו בתוך ביתו, אף שאינו קורא בהם עובר על הלאו דלא תביא תועבה אל ביתך, וסופו והיית חרם כמוהו ח"ו, והן מי שקורא אותם או בני ביתו קוראים בהם, שאין לו חלק לעולם הבא כדאיתא בחז"ל הקורא בספרים חיצוניים אין לו חלק לעולם הבא וכו'.
יסוד דבריו דמי שיש לו ספרי מינות, וכ"ש הנהנה בהם בקריאה עוברין בלאו מבואר בחינוך (תכ"ט) שהמכניס דבר מכוער לתוך ביתו בכלל משמשי ע"ז, שהיצר הרע נקרא ע"ז, וכמ"ש פן יהיה דבר עם לבבך בליעל, ובע"ז כתיב יצאו אנשים בני בליעל, ונכלל בלאו דלא תביא תועבה אל ביתך ע"ש.
והמכניס לתוך ביתו ספרים או עתונים פסולים וכ"ש כשנהנה וקורא בהם, הלוא אין לך דבר מתועב יתר מזה, וא"כ המכניסים אם בהם דברי כפירה או דברי חשק ר"ל עובר בלאו ועונשו חמור מאד שהאסור קשור לעבודה זרה או מינות. (ודבר חדש בספר "דרך פקודיך" ל"ת ל' ששמע מגדול אחד שיש לו קבלה שבחדר שיש שם ספרי מינות דינו כצואה ואסור לספר בדברי תורה).