הוא היה רגיל לומר בשם בעלי מוסר שבעולם הבא לא ידונו את האדם על מה שהיה מחפש תענוגים ואף לא יתבעו אותו על זה כי טבע טבוע הוא באדם לחפש תענוגים וקבועה בנפשו משיכה לתענוגים ובוודאי שאין חוב לבטל טבע זה כי הוא טבע טוב מאד. רק עיקר התביעה תהיה למה רדפת אחרי תענוגי העולם הזה בו בזמן שניתנו לך תענוגים רוחניים וכמו שהמסילת ישרים קובע לא נברא אלא להתענג על ה' הרי שניתנו לך תענוגים אמיתיים ומדוע חיפשת תענוגים כוזבים ושטויות בעת שיכול היית לחפש תענוגים אמיתיים של להתענג על ה' וזהו האשריך וטוב לך בעולם הזה.