לזכות רפואת חיים מאיר בן רחל
וידבר ד' אל משה לאמר, צו את אהרן ואת בניו לאמר.
Hashem spoke to Moshe saying, command Aharon and his son saying.
The first לאמר means that when Moshe repeats the words of Hashem, they will have an impact almost as if Hashem Himself was speaking to them. So too, the second לאמר means that the command will have the power of Moshe's words for all the generations, as חז"ל say: אין צו אלא זירוז מיד ולדורות - Tzav is motivating them for now and for the generations. Rav Shimon adds that this is especially necessary since the Olah costs money and people are reluctant to part with their money. Having the impact and influence of Moshe for the generations will be a huuuuge aid in overcoming any laziness.
כשם שה"לאמר" הראשון הוא מיוסד להגיד, שכח ההשפעה המקורית של הדבור אל משה הופיע ג"כ בהאמירה שלו, למסור דבריו למי שנצטוה להגיד לו את דבר ד', כמו־כן ביסוד הצואה של אהרן ובניו, שיש בה משום זירוז מיד ולדורות, יעמד כח החיים של דבר ד' הראשון כאשר יצא מפי רועה נאמן לראשית קדושת הכהונה, בישראל, לאהרן ובניו. כמו שהיה מיד, כן יהיה לדורות, באותו רשם הקדש, בעוצם חיותו ועומק קליטתו באמונת אומן נשגבה. והרשם הזה פועל להגן נגד כל התרשלות, האפשרית לבא במקום שיש חסרון כיס, ופועל להקיש את רשם הדורות אל הרשם של מיד. "אין צו אלא זירוז מיד ולדורות. אמר ר"ש ביותר שיש חסרון כיס" - ספרא).