מבואר בקינת ירמיה שקנן "לא האמינו מלכי ארץ וכל יושבי תבל כי יבא צר ואויב בשערי ירושלים מחטאת נביאיה עונות כהניה" (ופירש רש"י מחטאת נביאיה של שקר היתה לה הרעה הזאת) כי נצו גם נעו אמרו בגוים לא יוסיפו לגור פני ה' חלקם (ופירשו המפורשים כי נצו מלשון כי ינצו אנשים שהיו מריבים זה עם זה ועי"ז גם נעו התנענע מצבם ונתרופף קיומם מתחתם) אמרו בגוים אחר ששמעו הגוים שהם נצים זה בזה והם כבר הורגים איש באחיו אמרו לא יוסיפו עוד לגור דהיינו שמתחילה לא האמינו שיכולין לכבוש את ישראל מפני שהוא עם חזק הנה עתה אמרו לא יוסיפו עוד לגור אותם (והוא מלשון ויגר מואב) כי פני ה' חלקם (ר"ל כי חרון אף ה' חלקם הפרידם וחלקם לחלקים רבים ועי"ז נתשה גבורתם מהם והכל בא מחטאת נביאיה ועונות כהניה היינו חטאת המנהיגים שלא ראו לאחדם ולאגדם באגודה אחת) עכ"ד המפורשים.