Saturday, July 23, 2022

Offensive?

A lot of people are talking about how the female Israeli singer offended Biden when she didn't shake his hand [for religious reasons]. 

What nobody has pointed about is that Biden promised 316 million US taxpayer dollars in aid to the Bnei Yishmael in Israel so that they will be able to buy more weapons to kill Jews. Maybe that is offensive to Jews and Israelis? They are our sworn enemies who would LOVE to wipe us off the planet and Biden is helping them along. 

I find that much more offensive than "dissing" his handshake.....

I personally think that it was a Kiddush Hashem based on Brachos 20a as interpreted by Rav Soloveitchik [in a drasha/article I can't find now]. 

And this is what the Machane Chaim explained:

 וראה בעיניך עומק המשל אשר הביא אביי מאיש צדיק חסיד בדורותיו הוא רב אדא בר אהבה משם נלמד ומשם נדע מעלות מסירות הנפש של קידוש השם, שראה אשה הולכת בחוץ בבגד אדום אשר בנות ישראל לא הורגלו ללבוש בגדי אדומים שלא יתנו רודפי זימה עיניהם בם לזנות אחריהם, הערוך פירש כרבלתא בגד אדום שהוא פריצות שמביא לידי עבירה. מיד נתמלא רב אדא בר אהבה חימה לא הי' מעצור לרוחו ליתן מתג ורסן לפי אהבה אשר אהב כבוד שמים הגם שידע שלא נאה שאדם גדול כמוהו יפגע באשה בשוק לקרוע כרבלתא כי חם לבו בקרבו וכאבו נעכר ואמר בלבו מוטב שאהיה שוטה בעוה"ז ואל אהיה רשע שעה אחת בעוה"ב וכאשר נגלה שהיא אשה כותית והוצרך לשלם לה ד' מאות זוז לא התנחם ולא התחרט על שהיה מהיר בקנאת ד' נהפוך הוא שמח בלבו שהיה זריז בקנאות קנאת הד' לגדוד גדר פריצות של ערוה אשר כל חפצים לא ישון בה. מה שאמרו "אמר לה מה שמך אמרה ליה מתון" רמזה לו שהיא אינה מובהלת לעשות דבר טרם שתחקור לדעת סוף מעשה מחשבה תחילה להודיע לו אלו היה מתון בדבר ודרש וחקר מי היא אי כותית או ישראלית לא היה צריך לשלם ד' מאות זוז "אמר לה מתון מתון ד' מאות זוזי שוויה" המתינות יש לו קצבה כמה היה שווה אבל הזריזות ומהירות אשר קנאה לד' כל הון ועושר לא יערוך ערכה וזה הוא קידוש השם של דורות ראשונים.