"We MUST believe in free will. We have no choice".
Isaac Bashevis Singer
וירא וכו' והנה טוב מאוד: לא כתב וירא אלקים על האדם בפרט כמו בכל הנבראים רק כללו ב"כל אשר עשה", בזה רמוז סוד הבחירה שאין הידיעה מכרחת הבחירה. לכן בכל הנבראים כתיב "וירא אלקים" כי המה טבעיים והראיה הוא כפי מה שהוא וכן יהיה לעולם. אבל האדם אינו בטבעו רק בבחירתו, ובחירתו מתחלפת, והראיה לא תכריחנו. והגם כי כבר כתוב "וירא" בכל הנבראים בפרט -- כתב "וירא" על הכל אחר בריאת האדם, שע"י האדם מתעלין כולן שכשעושה רצונו של המקום יתברכו כולם בגללו עד שאמרו שמוסיפין כח בפמליא של מעלה, והכוונה בכל הנבראים כולם, ואז ע"י האדם המה "טוב מאוד", שנתוסף בהן מעלה וזוהר יתר מכפי בריאתם ודו"ק.