לרפואת הרב אברהם יוסף בן חנה והרב שי בן לאה בתוך שח"י
עי' בס' המדהים ויקר "די באר" על ס' בראשית פ' נח, שביאר את דברי רש"י שאמר שנח היה מקטני אמנה, דהיינו שהאמין עפ"י שכלו בלבד ולא במה שמעבר לשכלו עיי"ש וינעם לך.
ולפ"ד כמה נפלאים דברי הרמב"ם "כל המקבל שבע מצות ונזהר לעשותן הרי זה מחסידי אומות העולם. ויש לו חלק לעולם הבא. והוא שיקבל אותן ויעשה אותן מפני שצוה בהן הקב"ה בתורה והודיענו על ידי משה רבינו שבני נח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת אין זה גר תושב ואינו מחסידי אומות העולם ולא/אלא מחכמיהם".
וכבר נלאו חכמי הלב למצוא מקור לדברי הרמב"ם שהקבלה צריכה להיות מפני שצוה ה' ע"י משה בתורה ולא מפני הכרע הדעת. וכתב הכס"מ "נראה לי שרבינו אומר כך מסברא דנפשיה ונכוחה היא". והסברא היא שזה תיקונם של בני נח לאביהם נח שהאמין עפ"י הכרעת שכלו בלבד....