Thursday, May 10, 2018

The Centrality Of Eretz Yisrael

לזכות אמי מורתי שתחי'!


The following passage sounds EXACTLY like it was written by some "Mizrachi" rabbi, a flag-waving-kippah-sruga-wearing-Yom-Haatzmaut-celebrating-religious-zionist. 

In fact, it was written by Rav Yeruchem Levovitz, the Mirrer Mashgiach!! 

Eretz Yisrael is the foundation of the entire Torah!! Denying the connection to Eretz Yisrael is denying one's connection to being Jewish!! It can only be acquired with sacrifice!! Loving the Land is a mitzvah! We can only become one with Hashem in Eretz Yisrael!!!

Read this then a] book a flight, or b] send a check.... or c] both. 


ארץ ישראל היא אחת מן המתנות הטובות כתורה וכעוה"ב [ברכות ה'] כבישת הארץ וישיבתה בה היא מ"ע. א"י אלינו היא מעיקרי התורה, היא יסוד כל התורה כולה [עיין כתובות ק"י]. יסוד הארץ הוא שישתלם יהודי על ידה בתכלית השלמות, ולא לילך לארץ הנה הוא חלילה כאינו ישראל כמי שיאמר ישראל אנכי, אולם ללא תורה וללא עוה"ב ודאי הוא חסר מכל וכסוד התורה כן סוד א"י אינה מתחוקת [לקנות אותה בקנין חזקה] אלא ביסורין אינה מתחזקת אלא במסירת נפש, אינה מתקיימת אלא כשממיתין עצמם עליה כמו על התורה וכשאין ממיתין עליה הנה זה חטא וחסרון כלפי עצם הארץ. הנה זה טענה בעיקר הארץ ומתנתה כשאמרו ישראל 'למה ה' מביא אותנו אל הארץ הזאת לנפול בחרב נשינו וספינו יהיו לבז' [במדבר יד ג] גילה לנו התורה כי פחדתם זו באה מן 'וימאסו בארץ חמדה' החומד הארץ אין פחד נגד עיניו כי מסוד הארץ היא מסירת נפש ממש גם ליהרג עליה יהושע וכלב לא פחדו כלל כלום לא עמד לפניהם האמינו וגם בטחו כי ארץ חמדה היא חמדו את הארץ ואיך יפחדו. 

ואמנם המאיסה בארץ הנה זה חטא ממש חטא מסוד יצה"ר ככל החטאים וכן אהבתה היא מצוה ככל מצות התורה גם המעט מן זה החטא יהיה פחות כמה שיהיה, די ומספיק להיות אובדים את הארץ. מתנתה אינה ניתנת אלא ביסורין [ברכות ה]. סוד הארץ א"י אלינו אינה ענין של לאומיות ח"ו אלא כי קוב"ה אורייתא וישראל חד הוא ואחדות זו לא נשלמת כי אם עם הארץ ובארץ [דעת תורה במדבר עמ' קכד קכה].