לזכות גילה שושנה בת נעכא גיטל זש"ק
שמחה בן נעכא גיטל
ר' חיים יהושע בן חנה לאה לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו!
A huuuuuge chizzuk from the Shem Mi-shmuel based on the Besh"t [who is the BEST!]! Hashem distances himself a bit from the Jews in order that they should learn to make it on their own like a parent who is teaching his toddler to walk. At times he will fall. That is what happened in the desert.
The same happens in our lives. Sometimes Hashem distances Himself a bit on order that we should learn to walk on our own two feet. At times we will fall but that is part of the learning process!!!
שם משמואל במדבר פרשת בהעלותך שנה תרע
באופן אחר דאיתא בשם הבעש"ט ז"ל בדברי המד"ר (ויקרא סו"פ י"א ושיה"ש פ"א) ינהגנו על מות עלמות, דכמו תינוק בשעה שהאב מלמדו לילך כשהתינוק מתקרב אצלו הוא מרחיק א"ע ממנו כדי להרגילו לילך ונמצא הריחוק טובה להתינוק, יע"ש. והנה במדבר היו במדרגה גדולה שהיתה להם התגלות אלקות וגם מאכלם הי' מאכל רוחני, ולא עסקו בשום מעשה גשמי, אך זה לא הי' תכלית הבריאה, כי הנשמה קודם ירידתה לעוה"ז אין מחסור לה בשום דבר, כי היא בנועם זיו העליון, אך תכלית הבריאה היתה שגם בעוה"ז העולם הגשמי תעבוד את השי"ת [אדורך האקן פון אלעם]. וזו היתה הכוונה שיעלו לא"י ויזרעו ויחרשו, היינו שיעסקו בדברים גשמיים ואעפי"כ יעבדו את השי"ת בתכלית עבודה. ועתה שהיו קרובין ליכנס לא"י היו מתחילים מן השמים להראותם התרחקות מעט, וזהו וארון ברית ה' נוסע לפניהם ולא בתוכם, כדי שיתרגלו לקרב א"ע, והם לא הבינו זאת, והיו מתאוננים. וזהו לימוד לצעירים שמתחילים לעבוד השי"ת בהתלהבות, ואח"כ נופלים מעט ממדרגתם. וזאת היא מן השמים שלוקחים מהם העזר האלקי, כדי שבכחות עצמם יעבדו את השי"ת. וכל המניעות הן ג"כ מן השמים, וצריך כ"א לידע זאת שלא יפול בעצמו ויחזק א"ע לעלות מעלה מעלה. והבן: