Thursday, May 24, 2018

Removing A Bandaid On Shabbos

לרפואת רפאל חיים דב בן ריסה שושנה 

Chacham Ovadiah permits despite the fact that hair will be detached because it is a פסיק רישא דלא ניחא ליה.


שו"ת יביע אומר חלק ט - אורח חיים סימן קח
קעו) בעמוד רנט אות טו, מה שאסר להסיר בשבת את הפלסטר ממקום שיש שערות בגופו, שיש בזה משום גוזז. זה אינו, שהתולש שערות בידים אינו אסור אלא מדרבנן, כדאיתא בשבת (צד ב) וכן פסק הרמב"ם (פ"ט מהל' שבת ה"ח). וכשאינו מתכוין ולא ניחא ליה בתלישת שערות, הו"ל פסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן דמשרא שרי, כמ"ש התוס' שבת (קג סע"א). והרשב"א (כתובות ו א). ומהר"ם בתוס' יומא (לד ב). וכ"כ רוב האחרונים. וכן העירותי בשולי הסכמתי לספר לב אברהם (סופר). וזה פשוט.

Rav Shlomo Zalman says that ideally one should avoid it if he will remove hairs but if it is causing  discomfort it may be removed.

אספלנית הדבוקה במקום שעיר באדם שבהסרתה יתלשו שערות טוב שלא להסירה בשבת אבל אם הוא מצטער מהאיספלנית נראה דשרי כיון שתלישת השערות היא כלאחר יד ומקלקל והוה פסיק רישא דלא ניחא ליה.