מתוך הספר אמרתך חייתני (עמ' 486) על מוהר"י טברסקי מטאלנא (נפטר בשנת תשנ"ט) בספר מובאים שיחותיו בפני חסידיו ושומעי לקחו.
על אחת השיחות מסופר כך:
מרן הרבי הסבא-קדישא מטאלנא ביקש לשמוע איזה דבר מנכדו הגדול ממשיך דרכו ושיבח אותו שתמיד יש באמתחתו דברים מעניינים וחשובים, ואמר לפני מרן ילבחט"א האד"ש מטאלנא ששמע ממורו ורבו בעל ה'פני מנחם' מגור, שאביו הרבי האמרי אמת זי"ע היה איש האשכולות שידע מה לקרב ומה לרחק, ולא היה אצלו כזה דבר איש אשר פסול לגמרי, או איש הכשר לגמרי, שאצל רוב האנשים אם דבר אחד אינו מסתדר, כבר כל האדם פסול או דבר אחד אני מחזיק ממנו הכל כבר כשר, ואצל אביו הגדול לא היה כך, אלא כל דבר נבדק לאשורו, והדוגמא הטובה ביותר הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק ז"ל, רבה של ירושלים, אשר דעתו הייתה נתונה למחלוקת גדולה, ובגלל זה היה שפסלוהו לגמרי, והאמרי אמת ידע מה לקרב ומה לרחק, ידע את מעלותיו ואת חסרונותיו, לפי שיטתו, ואין אחד מפריע לשני, ושהיה אדם רם במעלה ות"ח מופלג, אע"פ שהיה בדעותיו דברים שנגדו את שיטתו, כן הפליג הרבי מגור לשבח את מעלת ידיעותיו בתורה ועבודה ושספר הקדוש שפת אמת על התורה היה מונח אצלו ממש מילה במילה, ויותר התרגש הרב קוק לראות בספר הקדוש שפת אמת שאומר שכל גרגר עפר של ארץ הקודש ארץ ישראל מכוון כנגד נשמת יהודי אחד.
הוסיף מרן הרבי הסב"ק שבבחרותו היה כאן בארץ הקודש וזכה לראותו ולהכירו מקרוב וכן ראה את כל המחלוקת וההתנגדות עליו, ואמר שהרב קוק עשה עליו רושם רב של המעביר על מידותיו, וזה אומר הכל, בוודאי הכיר גם אחרים והסתובב אצלם וראה מעלת כל רבני ירושלים וכולם היו אדירי התורה, אבל אצל הרב קוק ז"ל ראה מעלת המעביר על מידותיו באופן מבהיל, וזה דבר הצריך לימוד, ראיתי במו עיני התרגש מרן הרבי הסב"ק כמה פעמים כיצד ביזו אותו בצורה מבהילה ולא היה בו שום השתנות ושום שנאה או טינה, הוא היה מן הנעלבים ואינם עולבים שומעין חרפתן ואינן משיבין, מובא בשם המקובלים, על תיקונים נפלאים בצומות וסיגופים אבל כולם ביחד אינם מגיעים לפעם אחד שאדם מבליג על מידותיו ומעביר על מידותיו שזה תיקון יותר גדול מכל התיקונים, השבירה שאדם שובר עצמו ומעביר על מידותיו שווים ככפרה ותיקון יותר מהכל!