Wednesday, June 7, 2023

Calling Out To Havaya And Supplicating Adnus


תהלים ל'

אֵלֶ֣יךָ יְהֹוָ֣ה אֶקְרָ֑א וְאֶל⁠־אֲ֝דֹנָ֗י אֶתְחַנָּֽן׃

To You, Hashem, I called and to Adonai I made supplication.

I daven ONLY to you and my Tfillah was for your sake and on your behalf and not merely to satisfy my own personal needs. 

מלבי"ם ביאור הענין תהלים ל':ט'

אליך ה' אקרא – תפלתי היא רק אליך לא לאחר, וגם אל ה' אתחנן – התפלה היתה בעבור ה' וכבוד שמו, ר"ל שלא התפללתי על החיים בעבורי, רק כדי שאוכל להודות לך ולעבדך, וזה היה אצלי התכלית שהתאויתי לחיות, כי כן היה נוסח תפלתי.

I daven to "שם הויה" which is the primary name of Hashem and denotes the source of everything ["הויה" means existence]. I call out to הויה and receive true life and existence through my connection to Him. I have a thirst to connect to this Light!!

ואל אדני אתחנן -  I supplicate to אדני - the name of אדנות and מלכות, through which He bestows His bounty on the world.  

This is one of the COUNTLESS psukim that loses SO MUCH in translation.  

אליך י-ה-ו-ה אקרא, ואל א-דני אתחנן.  יסוד הטוב, הבא מתוך ההכרה החודרת, מתוך הבחינה של חלישות העמדה של ההויה וכל תנאיה מצד עצמה, הוא הולך ומתחזק ע"י שהוא מביא את הצמאון האלהי העליון לחדור לתוכיותה של הנשמה, השוקקה להיות קשורה במהות הקיים לעדי עד, במקור חיי החיים, מכון כל השלמות הנצח וההוד. על כן הקריאה אל ד' בשמו העצם, בשם הגדול, מקור כל ההויה, זהו האור הפנימי, החודר ומאיר את כל המחשכים. 

המדה השניה המסובבת מתוך גדלותה של המדה העליונה, היא מה שהשקיקה להמשיך את הטוב, את הסדור הקיים בתנאיו המורכבים, המתקבלים על רצונו ודעתו של אדם, היא פועלת בקשר הרצון של האדם בהם מצד אחד, וחסרון הבטחה בקיומם מצד השני, שתבא התחינה לאדון כל, המנהיג את כל עולמים במדת מלכותו ושפעת השגחתו, בשביעת טובם, להמשיך ע"י עלית הרצון של התחינה את הופעת החיים והקיום, שמתוך בך החיים בעצמם, עם כל הויתם ותנאיהם מתעדנים בעדן הקדוש של אור ד' ושפעת טובו. 

אליך ד' אקרא, ואורך הגדול חודר בי לרוממני אל מרומי ההשכלה והחביון האלהי, רום הכבוד ותפארת עולמים כולם בשרשי מציאותם. ואל אדני אתחנן, להמשיך במצב המוגבל, של כל המשכות היש והמצבים התנאיים, את כל האשר והטוב, הראוי להכנס בתחומיהם, שיהיה זה טוב נמשך, עדין ונעלה, מביא למגמות הגונות ולברכת אמת, של תכלית אחרית ותקוה טובה.