לאהבה את ה' אלקיך לשמוע בקולו ולדבקה בו גו' [דברים ל כ] - וכי אפשר לאדם להדבק בשכינה אלא כל המשיא בתו לתלמיד חכם והעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים מנכסיו מעלה עליו הכתוב כאילו מתדבק בשכינה [כתובות קיא ב]. הדביקות בשכינה מתאפשרת רק ע"י דביקות בת"ח ממשי ומוחשי דוקא הדביקות בת"ח הנתון לגדרי הקנאה השנאה והתחרות היא היא שמפקיעה אותנו ממיצרי האנוכיות בהם אנו שבויים והיא המאפשרת את הנגיעה ב'מעבר' דוקא ע"י 'משה האיש' זכו ל'ויאמינו בה' ובמשה עבדו'. [באור פניך]