People travel looooong distances and wait on loooooooong lines in order to spend a few minutes with Gedolim.
Why?
What is the point?
Is this idol worship??
The answer is - it depends! If one wants to connect to a Gadol b/c the Gadol is connected to Hashem then it is a great mitzva. There is a special mitzva to cling to Talmidei Chchomim and Tzadikim [see bottom].
If one detaches the Talmid Chochom from Hashem and sees him as an independent entity then it is Avoda Zara.
However, there is a certain individual who is the CLOSEST THING TO HASHEM that you know and yet this person can't learn a Daf Gemara and doesn't even have a beard!!!
I am referring to YOUR MOTHER [and of course your father]!!!! The Talmud Bavli equates honor of your parents to honor of Hashem. The Yerushalmi goes further and says that one must honor one's parents MORE than Hashem!!!!
So by all means, develop relationships with Talmidei Chachomim. but don't forget how special it is to honor and revere your parents - both if they are here on earth or in soul form in a different place.
-------------------------
המצווה השישית ממצוות עשה - ספר המצוות לרמב"ם
הציווי שנצטווינו להתערב בין החכמים ולהתחבר אתם ולהתמיד ולשבת עימהם ולהשתתף עמהם בכל דרך מדרכי ההשתתפות: במאכל ומשתה ומיקח וממכר, כדי שנגיע בכך להדמות למעשיהם ולהאמין בדעות האמתיות מדבריהם.
והוא אומרו יתעלה:
"ולדבקה-בו" (שם יא, כב)
וכבר נכפל גם הציווי הזה, ואמר: "ובו תדבק" (שם י, כ).
ובא הפירוש: "ולדבקה בו" - הדבק בחכמים ותלמידיהם.זהו לשון הספרי.
וכן הביאו ראיה על החובה לישא בת תלמיד חכמים ולהשיא בתו לתלמיד חכמים וליהנות תלמידי חכמים ולהתעסק עמהם ממה שנאמר "ובו תדבק". אמרו:
"וכי אפשר לו לאדם להידבק בשכינה?
והא כתיב: "כי ה' אלקיך אש אכלה הוא" (שם ד, כד) -
אלא כל הנושא בת תלמיד חכמים" וכו'.
תלד. להדבק בחכמי התורה - ספר החינוך
שנצטוינו להתחבר ולהתדבק עם חכמי התורה, כדי שנלמד מהם מצותיה הנכבדות, ויורונו הדעות האמתיות בה שהם מקבלים מהם, ועל זה נאמר (דברים י, כ) ובו תדבק, ונכפל הצווי במקום אחר, שנאמר ולדבקה בו. (שם יא, כב) ואמרו זיכרונם לברכה, וכי אפשר לו לאדם להידבק בשכינה, והא כתיב כי ה’ אלהיך אש אוכלה הוא (דברים ד, כד)? אלא הדבק לתלמידי חכמים ולתלמידיהם כאלו נדבק בו ברוך הוא.
ומזה למדו רבותינו זכרונם לברכה לומר, שכל הנושא בת תלמיד חכם, והמשיא בתו לתלמיד חכם ומהנהו מנכסיו, כאלו נדבק בשכינה. ועוד דרשו בספרי, 'ולדבקה בו' - למוד דברי אגדה שמתוך כך אתה מכיר מי שאמר והיה העולם.
שורש המצוה
נגלה הוא, כדי שנלמד לדעת דרכי ה’ יתברך.
ודיני המצוה
כבר כתבתי קצתן [הלכות דעות פ''ו].
ונוהגת מצוה זו בכל מקום ובכל זמן
בזכרים, וגם הנקבות מצוה עליהן גם כן לשמוע דברי חכמים, כדי שילמדו לדעת את השם. והעובר על זה ואינו מתחבר עמהם וקובע בלבו אהבתם ומשתדל בטובם ותועלתם בעתים שיש ספק בידו לעשות כן מבטל עשה זה, ועונשו גדול מאוד, כי הם קיום התורה ויסוד חזק לתשועת הנפשות, שכל הרגיל עמהם, לא במהרה הוא חוטא.
והמלך שלמה אמר (משלי יג, כ) הולך את חכמים יחכם. ורבותינו זכרונם לברכה אמרו (אבות פ''א מ''ד), הוי מתאבק בעפר רגליהם.
והרמב’’ן זכרונו לברכה כתב כי עיקר מצוה זו, היא להישבע בשמו ברוך הוא לקיים מצוה, והראיה ממה שאמרו בתמורה (ג, ב) מנין שנשבעים לקיים המצוה? שנאמר (תהלים קיט קו) נשבעתי ואקימה לשמור משפטי צדקך. והשיבו שם ההוא מ'ובו תדבק' נפקא וכו' כמו שבא שם.
מצווה תלה: מצוות עשה להתדבק בתלמידי חכמים - ספר מצוות ה'(עשה קפד) מצוות עשה להתדבק בחכמים ותלמידיהם.
שנאמר: "ובו תדבק" דברים י, כ.
מראי מקומות:
כתובות דף קי"ד;
רמב"ם הלכות דעות פרק ו';
רמב"ם, ספר המצוות מצוות עשה ו',
ועיין השגת רמב"ן במצוות עשה ז';
רבי משה מקוצי, ספר מצוות גדול עשין ח';
רבי יצחק מקורביל, ספר מצוות קטן סימן מ"ה.