התועלת השמיני הוא בדעות, והוא להודיע שה׳ יתעלה משגיח ומנהיג נפשות כל אחד מהאנשים, ואין השגחתו נתלית בכללות המין לבד כמו שחשב הפילוסוף. וזהו מה שאמר: ׳אל אלהי הרוחֹת לכל בשר׳ (טז, כב); והיה הרצון בזה: הנה אתה ה׳ יתעלה אשר השגחתך באיש ואיש בפרט, מצד רוחו ושכלו, היתכן שבעבור הכללות וההשתתפות ישיג רע לכל העדה בעבור חטא איש אחד? ולפי שהיה בלתי אפשר זולת זה, כמו שקדם, אם לא יסור ההשתתפות וההתאחדות מאלו החַטָּאִים עִם ישראל, לקח ה׳ יתעלה עצה בזה בשיסתלקו ישראל מסביב משכן אלו האנשים, ויסור מפני זה השתתפותם והתאחדותם עמהם; עם שזה יהיה סיבה שלא יפותו להימשך לעצתם הרעה.